Saturday, October 22, 2011

MC...

tadi teman Chinoy g klinik...kebetulan antibiotik aku ilang tah kemana..aku pun kire amik kesempatan yang ade nak mintak antibiotik yang baru......


doc: Sakit ape?
aku:erm....sakit tekak ngan batuk doc
doc:ok...nganga mulut...(sambil mengeluarkan lampu suluh dan mengarah ke tekak aku)...
aku:aaaaa....(sambil menganggakan mulut seluas yang mungkin)...
doc:nampak bengkak...
aku:hukhukhuk...(batuk la konon)..siyes gatal tekak aku..
doc:bape lame dh batuk?
aku: seminggu lebih kurang...doc, sebenarnya saya dtg nak mintak antibiotik, cause sebelum ni sya dh g klinik...tapi antibiotik sya tak tau cicir mane...(aku berlaku jujur terhadap doc)..
doc:ooooo...bape lame dh amik antibiotik..
aku:baru dua ari doc...
doc: ok, sya kasi awak antibiotik...ade ape2 lagi...
aku:doc, sya keje malam ni...sya...(lom sempat menghabiskan ayat doc memotong ngan pantas)
doc:ok, so MC awak 23hb la kan...
aku:yea..(sambil menggaru2kan kepala).

bila masa lak aku mintak MC ni...muka aku pucat sangat or macam tak tarat sgt ke?...ke subconscious mind aku telah melakukan sesuatu..haha...intention aku sebenarnya nak ckp macam ni...(ari ni sya keje malam boleh tak doc jgn kasi ubat yang ngantuk)..muka aku sehat walafiat aku rase...elok je gelak sakan...tapi dpt MC...patutkah aku gune MC tu?...heee....


0 comments: