Wednesday, March 9, 2011

Yok makan...

makan..kau suke tak?..semua org suke kot..
anyway..aku ade beberape tempat yg leh disuggestkan kalau korang turun ke penang ni...

kalau korang rase nak makan tom Yam yang sedap..
aku suggest ko g la PAK HUSIN TOMYAM..rase la tom yam Poktek...heh...

kalau nak makan cucur buatan sang teruna(betul ke sang teruna)..hentam je ar..
aku suggest pegi jemput 3..kawasannya agak menarik ar...

kalau rase nak makan Thai food yang halalan..
aku suggest korang g SIRIWAN...sedap ar bagi penggemar makanan Thai...

sape suke makan kari kepala ikan..
kat penang ni mmg banyak ar tempat yg berunsur kari mari ni..
antaranya Pan Mutiara kat batu maung..MAk Minah kat gelugor...jiran yg kat umah aku ni pun terror masak kari leh order gak...

kalau nak makan nasi briyani..aku suggest korang g kapitan..

kalau rase nak makan sushi..tao..
kalau makan kat hotel..aku rase antara yg sedap kat E&O..

pastu adalah antara tempat-tempat makan yang selalu aku kunjungi...antaranya..
hammer bay, teluk tempoyak, Idrus ikan bakar, nurul ikan bakar...Tomyam Jelutong...bawah umah..berhadapan umah...

kalau kat area JB sane, paling suke 8 kati..kat situ leh ar merasa daging rusa..ngan teh sarawak...

kat sungai petani lak korang leh g MAKBUL...haha..mamak..
Tanjung dawai pun ok juge..sedap dan murah2...leh ar sape2 nak beli ikan bilis yg lom di goreng kat situ dengan harga yg murah...pastu leh wat niaga..

apa yang aku merepek ni haaa..ok ar..till then..later akan diupload gambo2 kedai makan..macam tourist guide lak:)...