Wednesday, September 21, 2011

EpILOG AkU n LiLy....

aku kenal dengan lily sejak aku diploma lagi part 4...waktu tu aku sebilik dengan lily....boleh dikatakan aku dan lily terlalu berbeza daripada segi karakter..namun jauh disudut hati aku...dia adalah sahabat terbaik yang pernah aku ada...dari dulu kini dan selamanya....(rasa macam nak peluk lily sekrg)....heee...

meh aku describe sket kelebihan sahabat aku yang sorang ni....pada aku, dia ni seorang anak yang sangat taat pada kedua ibubapanya....seorang tegas but sekali minah ni bercakap confirm aku berasa lucu dengan ayat yang keluar daripada mulutnya....aku rase lily ni manja orangnya walaupun aku selalu nampak dier kelihatan tegas namun tetap ade manjenya......sangat bertanggungjawab, cermat dan teliti....(dh gaya pakar psycho la pulok)...suka makan especially ayam goreng....ingat lagi aku masa dip dulu...lepas test or exam je g MCD...lepas test jea KFC...lepas McD je test...sanggup menaiki bas kontot warna merah jambu tambang 70sen semata-mata nak makan ayam goreng..begitulah rutin aku bersama lily yang dikasihi....dh banyak kali gak aku singgah ke umah dier..sejak dier dok quarters polis hingga la dier pindah umah baru..dh kenal dh pun ngan parents dan adik-beradik dier....
aku suke keje group ngan lily...byk gak ar assignment masa dip ngan degree aku wat ngan dier...yang paling best sgt tu...habit dier dan kelebihan dier pun aku dapat tempias-tempias jugak....
mase diploma dulu....aku sebilik ngan dier...sebelum2 tu aku selalu study memalam..sejak mengenali lily..aku sering tido awal...bukan salah lily...aku yang syok tgk minah ni tido awal sambil berdengkuran lena...haha...aku pun apa lagi menggunakan teknik yang sama...aku cuma study dlm kelas jea secara bertungkus lumus...masa balik hostel..mmg aku dok rehat jea...tido pun awal jam 9...mmg berkat berkawan dengan lily...result aku untuk 3 sem mencanak-canak naik..anugerah dekan senantiasa dalam genggaman......
lagi satu kelebihan minah ni..dier ni sangat cool...nak compare ngan aku ni mmg bagai langit dan bumi..aku minah gabra tahap lagenda...sebut pie chart put leh jadi chart pie masa presentation MGT...bab PR ni aku mmg parah sket cuma skrg nie je ar aku belajar cool.. tu pun bile nak ckp bergetar mulut nak keluarkan suara....heeee...
mcm biasa la penyakit tahunan aku sering menyerang...sehinggakan pernah gak aku disyaki menghidap TB..lily gak ar yang mengangkut aku wat check up sesemua kat hospital besar seberang prai...gagahkan kawan aku yang sorang ni...sangat terharu dengan apa yang telah dia lakukan untuk aku....nak dapat yang mcm ni untuk zaman yang begini mmg susah ar..so far kawan-kawan aku semua sangat baik-baik belaka...kalau tak baik tu mungkin salah aku ar kan...
lagi satu yang best tentang kawan aku ni dier leh jadi perunding image aku..haha..nak harap aku mmg tak dpt nak nolong....bab nak make up nak suaikan baju..nak pilih baju dan fesyen terkini mmg aku tak reti sangat...so minah ni la yang terpaksa menjadi perunding untuk aku..ingat lagi masa dinner final year dip, lily ar yang teman aku beli baju....aku pakai skirt labuh warna putih ngan blaus merah mak ngah masa tu..haha..tak pernah sepanjang hayat aku kenakan baju macam tu..pandai lily budget baju dinner aku cukup2 dengan duit yang aku ada...leh bergaya walaupun dalam keadaan yang jimat cermat...heee...sayang ko lily...

banyak lagi aku nak cite pasal kawan aku seorang ni...rasa ngantuk menguasai diri..semoga Allah memberkati hidupnya selalu...till then...


0 comments: