Friday, September 16, 2011

mata o mata..

sakit tahunan aku kembali lagi......teringat zaman kanak-kanak..tora datang lagi...yehhaaaa...bila nampak jea mainan tora tak makan pun tak ape..janji abah belikan mainan tu...nama pun budak-budak bukannya tahu bezakan makanan dengan permainan...kalau leh bermain 24 jam pun sanggup....

dh seminggu sakit tahunan ni tak elok2 lagi...urmm..dugaan2 bulan raya gini..tapi ok ar masa puasa ari tu sehat walafiat..alhamdulillah...mata tak mampu terpejam walau sedetik cuma...colleague aku ajak diet bersama2...kire lawan ar sape paling cepat turun..aku rase isu berat badan aku ni lame dh digembar gemburkan (ceh macam artis je gayanya)...ok, kali ni aku nekad (accountability) untuk kuruskan badan dengan harapan kebaya yang lame tersimpan tu leh dipakai...tadi tu tgk ar gambo zaman kegemilangan aku dulu...masa slim...mak aiii muka cengkung sangat...nanti nmpk matang....skrg ni muka berisi so nampak mcm budak2 (ceh2 perasan la pulok)...aku target everymonth turun 2kilo je paling minimum...kalau turun secara drastik aku takut struktur badan tak elok...lagi2 tanpa exercise....badan nmpk kurang fit..... so kena lakukan dengan hati2....heeee...

aku tgh pikir supplement mane yang paling effective utk diet harian aku....so far aku gunakan product H..tapi kawan aku suggestkan product M....ermmmm tgk ar mcm mane...bulan dtg nie punya belanjawan pun belum wat lagi...

aku tgk kwn2 aku yang mane dh berumahtangga pun masih slim....muka pun berseri2 jea.....tgk baby diaorg comel2 belaka...wah rase terisi hidup bila ada cahaya mata......heeee...

teringin tu mmg teringin nak ada keluarga sesemua mcm tu.....soal jodoh aku serahkan pada Allah..

0 comments: