Friday, September 16, 2011

rindu kat penang!!

hampir 6 bulan aku berpindah ketempat baru....ape dh jadi agaknya dgn penang sekarang ni...(gaya ckp mcm la penang tu jajahan aku..haha)...serius aku rindu nak ronda2 penang dengan Nurin....g roadwalk....jalan2 sambil cuci mata tgk barang2 antik yang ade....rutin ujung minggu kalau Nurin takde wat ape2...


Fifa pun dh pindah johor...sue tgh cuti bersalin...huh...kak ina pun tak tau cite skrg ni..ain pun same...huhu..rindu ngan Qbays...tesco...jelutong..dan semua makanan yang ade kat sane yang wat berat badan aku naik sehingga 10kg (pandai la salahkan makanan pulak)....haha...tak suke!! tapi best la makanan kat penang......
kat sini makanan mahal2...pastu tak best..ikan bakar pun susah nak dpt...tapi aku tak kurus2 jugak kat sini....1 okt ni kenduri umah rin..budget leh ar turun 5kg..skrg ni in progress...kalau tidak, tak menjamah la aku nak pakai kebaya...walauwehhh.....haha....
ape pun usaha lagi ila...caiyokkk...

semalam pulang daripada kursus, Fiza anto ke umah...selepas memenuhi undangan hari raya umah Syahirah...sebelum tu umah aya....alhamdulillah makanan lazat2 belaka...memang kekenyangan....tak berkesempatan nak roger rakan2 yang berada di KL..sori guys..aku kursus tak lame...next time aku roger k...

ermm...ade lagi kerisauan yang melanda...pasal kenduri umah rin...1 okt ni aku keje...huhu..cause minggu lps lagi aku checked schedule skrg baru teringat...ape perlu aku wat ni...kiri bos kanan sahabat...mane satu yang patut aku pilih..aaaaa..serabut kepala..kalau nak apply cuti...mmg tak dapat nak nolong coz aku baru je off seblm tu....takkan nak MC kot...ermm tak patut tul...mcm mane ni..kawan2 tlg kasi suggestion kat aku......

semua berjalan dan bergerak dengan lancar..selancar mulutku menguyah makanan..teringat kata2 wan.."jangan asyik kunyah jea mcm arnab kalau nak badan slim''..haha..jahat tul..eleh bukan arnab seekor jea yang wat mcm tu...kambing pun same tau..tak penah tgk kambing ke wann'.....

bercakap pasal kambing...aku dh wat survey dh..kat malaysia nie...kita masih kekurangan perternakan kambing..baru mencecah 10% keperluaan rakyat selebihnya kita masih import daripada luar....sape2 yang nak ternak kambing utk permulaan tu cari la baka yang elok2..supaya hasilnya elok ok....same la mcm kita kalau nak bernikah tu kena la pilih betul2 selebihnya kita serahkan pada Allah....(ape aku melalut nie)...erm lagi satu..kambing nie jenis manja...so kita kena beri kambing2 kita lebih perhatiaan..even nak beranak pun kalau tak leh kuar anak kambing kita kena bantu gak..

Penanaman kelapa sawit jugak memberi keuntungan lumayan...kalah gaji freshh engineer..paling common pun 1 tan rm400, paling tinggi penah cecah rm800...tapi kena maintain la ladangnya...supaya penghasilan buah kelapa sawit tak merosot...
ehhh..letih pulak ar menaip ni..till then....

0 comments: